C pratar om hans planer med sitt företag och hur jag skulle passa in i den bilden. C och jag går runt på IKEA i tre timmar och tittar på lämpliga garderobkandidater till sovrummet som vi troligen ska renovera.
Mamma undrar när hon ska få träffa C.
Piaf frågade mig nyss om jag skulle flytta in hos C snart.

Och vad gör jag?
Försöker att inte fokusera på hur kul vi kan ha när vi är tillsammans utan istället tänka på det som stör mig för att kunna samla mod till att dumpa honom.
Som att C, som jobbar som idrottslärare, inte gillar barn (något man absolut inte ska säga till en kvinna i fertil ålder precis efter att hon gullat med en två-åring på bussen framför näsan på en). Som att C inte ber om saker – han beordrar saker. Som att C vägrar smaka på det jag lagar. Som att A är allt C inte är.

