C och jag pratade om sex igårkväll klockan 1 på natten. Nej, inte ett sånt där hälften mysigt hälften tändande samtal, utan ett helt igenom obekvämt sådant.
Jag säger att jag kände skuld för att jag vill ha mer sex än vad han signalerar att han vill, att jag känner att jag behöver lirka och locka fram det. Han säger att han är trött och hungrig när han kommer hem efter en tio timmar lång arbetsdag. Jag säger att jag förstår det mycket väl, men att jag tycker att vi kan dra nytta av den tiden han faktiskt är vaken och alert till bättre saker än att kolla på TV utan att förskjuta tvtittandet till senare på kvällen. Han säger att eftersom att han gillar mig så jättemycket är inte det första han tänker på när han ser mig sex, utan om jag vill så får jag lov att ta för mig mer. Jag säger att jag är för blyg för det. Vi somnar mer eller mindre mitt uppe i diskussionen.

Jag känner mig förvirrad.

