Jag kommer dit, han öppnar och går tillbaka vardagsrummet där han fortsätter sitt telefonsamtal. Under tiden försöker jag diskret lägga de få tillhörigheter jag har hos honom i min väska och när han avslutat det säger han hej och börjar laga middag. Vi sätter oss och äter, han sin mat och jag min, och pratar om dagen som gått. Jag säger mot slutet av middagen att det är någonting jag måste prata med honom om. Tystnad följer. Han anar. Jag tar efter ett par evighetslånga sekunder mod till mig och säger: ”Jag har haft väldigt kul med dig under den här tiden men att jag inte tror på oss som ett par. Jag känner helt enkelt inte på det sättet, utan hoppas att vi kan vara kompisar någon gång i framtiden när vi känner oss redo för det. Jag bryr mig väldigt mycket om dig och jag tror att det här är bäst för oss båda.”

Så föreställer jag mig hur det ska gå till när jag avslutar mitt och Cs två månader långa förhållande. Jag hade tänkt göra det idag, men nu har han sagt att är sjuk och febrig och vill bli omhändetagen. Jag vet inte om jag har hjärta att bryta upp med honom just idag, men as of a couple of hours ago så har jag satt mig i skiten ytterligare: jag har sagt till A att han kan komma upp hit på torsdag.

Hur lyckas jag?!

