Depressionen kommer krypande, lite i taget. Arbetslöshet + göra slut med någon = mer tv-titande, mindre fysisk aktivitet -> ökad vikt, ännu mindre fysisk aktivitet -> depression

Och som då jag tidigare haft en ätstörning vet jag precis hur man löser sånt här:
Steg 1) hetsät
Steg 2) om du är laktosintollerat – drick mjölk, annars – hitta och ät laxeringsmedel (för de som bryr sig mer om sina tarmar än tänder rekommenderas istället ett par fingrar i halsen – det är billigare, om inte annat)
Steg 3) ha grym ångest (och magont) för det du just gjort
Steg 4) Repetera steg 1-3 tills du lyckats stänga av alla känslor.
Steg 5) Sjunk djupare in i din depression och börja isolera dig från omvärlden.

Jag har hittills gått igenom steg 1 (frusen äppelpaj) och hoppat över steg 2 och gått direkt in på steg 3. Att döma av min likgiltighet just nu har jag nog påbörjat steg 4 lite, men att inte känna något tar ju en hel del energi och då får inte mammor knacka på dörren helt plötsligt och undra vad som är fel och om det finns något hon kan göra…

