En förde detta klasskompis som var med på festen i fredags ringde för en halvtimme sedan och undrade om jag hade hittat något jobb ännu. Nej, naturligtvis har jag inte det. Sedan frågar hon om jag har för mig någonting ikväll. Åter igen svarar jag nej. Hon bjuder då in mig till ett informationsmöte för något jobb som hon vagt beskriver som ”marknadsföring”. Detta, om jag har rätt, betyder att jag kommer behöva sitta och lyssna på folk som vill värva mig till en köpsite som mer eller mindre funkar som en pyramidorganisation.

Ja, hon har försökt värva mig till det här tidigare. Nej, jag har ingen aning om hur jag ska kunna ringa henne och säga att ”nej tack, jag skiter fullständigt i det projekt du försöker få med mig till”.

Jag kommer att åka dit. Jag kommer att stå ut. Jag kommer att le och vagt påstå att jag ska tänka på det. Jag kommer att se till att vara upptagen nästa gång hon ringer mig.

