Jasg har inte varit med om en tsunami eller att någon närstående har dött plöttslig eller något annat som omtumlat på ett negativt sätt. Det jag däremot har upplevt under de senaste dagarna är nya sätt att tänka ”på grund av” begräsningar av olika slag… på ett positivt sätt.

Problem: jag skulle komma försent till en träff idag och kunde inte meddela personen i fråga då jag inte hade något batteri på min mobil.
Lösning: gå runt och spana på tunnebanestationer efter eluttag då jag råkade ha med mig en laddare).
Resultat: helt ny syn på tunnebanestationers väggar, på värdet av el och konsekvenser av att inte lära sig av sina misstag.

Problem: rum237:s kök har bara en ugn och en micro i kategorin ”ikopplade köksredskap” då han renoverar.
Lösning: en hel del kreativt tänkande, letande i kokböcker och nya frågestälningar (som exempelvis: ”Om man ska koka spagetti i en ugn, ska man ha locket på eller av?”).
Resultat: uppochnedvänding av min världsbild av mattillagning.

