Jag gjorde slut med A igår.
Jag tog mod till mig och sa som det var; att jag inte längre älskade honom på samma sätt som han älskar mig, att jag inte ville bryta upp deras äktenskap för någonting jag inte längre tror på.
Och det gick bra! Det gick så mycket bättre än vad jag fruktat, bättre än vad jag någonsin kunnat hoppas på. Några tårar och det var allt.

Jag tvekade först om det verkligen var så bra att jag bjöd upp honom hit (det tar 2-2,5 timme att köra hit från den… by han bor i) – ett långdistansförhållande skulle man väl kunna avsluta per telfon eller e-mail, eller hur? Men med facit i hand var det the right thing to do.

Det var naturligt att vi bestämde att vi vill fortsätta hålla kontakten; maila, ringa någon i veckan kanske, ses någon gång då och då.


Summa summarum: ingen A, definitivt ingen B, en C som fortfarande sms:ar sporadiskt och ingen D. Bara rum237.
*Lättad*


Ps. Jag gick till tandläkarn igår – inga hål! *Andas ut*

