Jag bestämde mig för ett tag sedan av princip att inte skriva om rum237 av den enkla anledningen att jag skulle känna att jag hängde ut honom. Det är en grej att skriva om personer som ingen vet något om i alla fall (vem vet, de kanske bara finns i min fantasi?), en helt annan att skriva om någon som med ett klick går att kolla upp vem det är.

Logisk princip, tycker jag. I teorin. Nu bor jag mer eller mindre hos människan, så mitt vardag är ganska begränsad till det som händer innanför dessa väggar, vilket i praktiken betyder att 99% av det jag skulle kunna skriva om handlar just om någonting som händer innanför dessa väggar. (Notera att detta var tänkt att vara en dagboksblogg då den skapades. Följaktligen räknar jag bara in dagboksmaterial i de 99 procenten.)

Så, hur gör man då när man har förbjudit sig själv att skriva om det enda man kan skriva om?

Alternativ 1: Man bestämmer sig för att ändra genre på bloggen
Alternativ 2: Man kommer över sig själv* och sina priciper och börjar blogga om ”riktiga” personer trots allt.
Alternativ 3: … hum… you tell me! Förslag/rekommendationer välkomnas!

Just nu lutar det åt alternativ #2. Får väl mjukstarta och skriva något om lamt om hur överdrivet många kuddar rum237 har – och aktivt använder – i sin säng.

Gonatt!

* Ursäkta svengelskan! Min ursäkt är att klockan faktiskt är missinassen!

