Idag har det haglat vuxenpoäng över mig känns det som. Dagen inleddes visserligen i sann tonårsmaner (sov som en stock till 12 med undantag av ett långt telefonsamtal någon gång kring 10-11-tiden), men efter lunch var jag betydligt mognare.

– Jag ”storhandlade” själv på Willys, men begränades av vikt då jag själv behövde släpa hem skrotet sen. (Två matkassar à 196,50 kr varav jag betalade för en för egna tjänade pengar.)
– Jag packade upp maten.
– Jag tog reda på den rena disken (den stod i duschen, för er som intresserar er för sådant).
– Jag bakade matbröd (kruskabullar – diplomatiska förstagångssmakare brukar finna dem för ”nyttiga” för deras smak, men jag har en svag punkt för brödet).
– Jag lagade middag.
– Jag övertalade rum237 att sova för en timme sedan.

Men icke desto mindre får man höra att man är en fjortis i alla fall bara för att man råkar gilla att kittla vuxna män under armarna…

