Jag känner mig som hur jag föreställer mig att spioer känner sig precis innan de ska bryta sig in hos The Bad Guy för att disarma vapnet som skulle döda en miljon människor: lite pirrig, väl medveten om att det man gör är fel men att det är för the greater good.

Jag har nämligen tänkt att julpynta. *Dramatisk musik*
Det är inte det lättaste att göra om man är hos en julhatare som renoverar, ska jag be att få skriva om!
För det första vill inte rum237 att man dekorerar då han finner tillfälliga saker onödiga. Det gör att jag måste pynta då han inte är här om jag vill få det gjort överhuvudtaget. För det andra möbleras rummet om ungefär två-tre gånger i veckan för att få plats att göra vad det nu är som ska göras just den dagen, vilket i praktiken betyder att det inte finns några fasta punkter att dekorera.

Min topphemliga plan är att göra det nu, mitt i natten, när Grinchen ligger och sover och inte har något att säga till om. (Nu när jag tänker efter måste jag vara Anti-Grinchen i så fall – jmfr Christ vs Anti-Chirst – då jag smyger in dekorerar folks hem istället för att ta bort dekorationerna. Svammel.)
Kruxet är bara att komma på hur man bäst pyntar i mörkret under tystnad för att inte väcka den björn som sover. Jag jobbar på det.

Är väldigt stolt över mig själv som hållt mig så här länge med att inte dra in lite julstämning till 237s näst intill julfria zon. Tycker dock att just natten innan Lucia verkar vara ett bra tillfälle att göra det på. Ungefär som en Luciavaka, fast utan sprit och… jag har aldrig varit full än mindre varit i närheten av en Luciavaka så jag vet inte vad man gör.
Jag borde verkligen sluta skriva som jag talar.
Eller kanske rent av sluta skriva helt. *Note to self: never blog while tired*

Goder väldigt tidig morgon!

