Så var den julen över. Inte något speciellt, som förra årets magiska dagar, men heller inte den katastrof som skulle kunnat inträffa med tanke på omständigheterna med Herrn.

Julafton firades hemma med mamma och lillsyrran. Årets julkappsskörd innehöll bland annat en fotfilsmaskin (från och – i hemlighet – till mamma), en kepsliknande huvudbonad (bra substitut för min blå basker jag tappade på flygplatsen i somras som jag saknat sen dess) och en plånbok som jag hade önskat mig.
Problemet med plånböcker, liksom kläder, är att man inte bör köpa dom till mig när jag inte är närvarande då jag är väldigt kräsen. Den plånbok jag fick år kommer jag, trots att jag bryter alla oskrivna lagar om presenter, byta ut då jag inte känner att jag kommer att använda den.

På juldagen skulle vi till min morbrors landställe och åkte någon gång mitt på dagen hem till min pappa för att hämta syrran som tillbringat julafton där. Jag följde med mamma för att plinga på dörren och fick då träffa pappa (första gången på ett halvår) och farmor (snart tre år sedan vi sist sågs). Vi kramades och önskade varandra god fortsättning. Jag fick även se pappa och hans frus adopterade dotter, fyller fem i februari, men hon vågade inte kramas, så vi vinkade bara till varandra.
Jag lovade också – till min egen förvåning – att träffa pappa på ett fik inne i stan den 4 för att prata. Får se hur det går.

Resten av dagen – och veckan, för den delen – har varit ganska innehållslös. Inga middagsbjudningar, ingen mellandagsrea och inte finns det någon snö till snögubbar heller.

Ska försöka se till att städa mitt rum inom en snar framtid.

