Idag fortsätter chefen med flörtandet. Det kan nu omöjligen misstolkas som något annat. I lördags var det i alla fall lite subtilt.
Då pratade vi om ungerska, mitt språkintresse och lite om C. Han undrade om jag inte ville lära mig några snuskiga fraser på ungerska, var på jag svarade något undvikande som han tolkade som ett ja. Han skrev ner dom och sa att jag kunde få öva på honom, spela lite teater när ingen annan var där (för det här är väldigt hysh-pysh, nämligen), tills det att jag skaffat en till ungersk älskare som jag faktiskt kan använda de här fraserna på.
Jag frågade lite senare den dagen om han var gift, varpå han svarade att han varit skild sedan ’87 men att han har haft oseriösa förhållanden med gifta kvinnor och mycket yngre tjejer. Efter det kom den andra tjejen som jobbar där, så han kunde inte säga så mycket mer antar jag.

Idag var det snäppet värre. Han började med att fråga om jag hade lärt mig något av det han skrivit upp på lappen och var den här lappen nu befann sig, livrädd att någon skulle se den/att jag hade anmält ”gubbjäveln till polisen”. Jag sa att nej, jag har inte pluggat någon ungerska men att jag heller inte gjort några polisanmälningar om så triviala saker.
Han frågade då om jag inte ville veta hur man säger något mer, men då jag misstänkte vad ”något mer” skulle innefatta svarade jag åter något allmänt om att jag var intresserad av allt ifrån det man säger till barn till sånt man säger till gamlingar. Han svarar något om att han tänker prata med mig som man pratar med en kvinna, inte ett barn.

Senare frågar han hur det går med A, var och när vi träffas, och han drar slutsatsen att jag skulle behöva en kk här i stan också. Jag säger något undvikande i stil med ”kanske det kanske”, men han insisterar och föreslår att jag ska lägga ut en annons på nätet om att jag söker någon bara för sex. Jag försöker förklara att det kanske skulle vara en bra idé för en kille då han max skulle få tio svar, men att jag som tjej skulle bli mailbombad om jag skrev något sånt. Han säger lite i förbifarten att han skulle vara en av de svarande.
Under dagen har han också skickat menande blickar över glasögonen då hans mod begränsats av att det kommit en till tjej dit för att jobba.

Vad gör man? Jag kan inte vara ohyfsad och rakt ut säga att det är för mycket, det skulle kräva stake jag inte har och ett jobb jag inte har råd att förlora.

