Jag älskar att män är så väldigt förutsägbara när det gäller vissa saker, som sex till exempel. (Å andra sidan påstår karaktären Dr. Foreman i House att kvinnor vill känna att dom har rätt och att man därför bör ge dom vad dom förväntar sig för att det skulle göra dom villigare, så det kanske kan vara så att männen rumt omkring mig bara råkat picka upp vad jag förväntar mig.)

Jag hatar att jag kan vara så väldigt förutsägbar när det gäller vissa saker, som sex till exempel, och ändå inte kunna undvika situationer som bör undvikas.
Jag har minst sagt varit svältfödd på… positiva känslor ett tag i och med insättandet av spiralen och sjukhusvistelsen, men jag ska inte göra något åt det på grund av operationen under ytterligare några dagar. Det är min ursäkt till att jag i helgen mot bättre vetande åkte till C i helgen för tv-tittande och catching up. Obekvämt i början, mysigt efter någon timme, awkward någon gång kring ett-tiden då Samtalet om varför det blev som det blev diskuterades, spänt vid läggdags, alldeles för skönt resten av småtimmarna, sömnlöst och ont för min del på morgonen.
Jag trodde verkligen att jag skulle kunna låta bli. Strikta orders från doktorn att inte så mycket som bada innan det slutar blöda var min livlina så att säga. Jag borde ha förutspått att det skulle bli så. Jag borde ha tackat nej som jag gjort i två månader snart.

Det fåniga med det hela är att C har betydligt mer självkontroll än jag när det gäller sånt – till och med vid ett sånt här tillfälle

